Čím sa riadiť pri výbere PZP? Tu sú rady pre Vás.



Povinné zmluvné poistenie (PZP) motorových vozidiel sa uzatvára na celý rok. Preto by sa mal majiteľ automobilu pri výbere PZP sústrediť na kvalitu, rozsah, benefity, asistenčné služby aj poisťovňou nastavený systém uplatňovania bonusu a malusu.

Za nepoistené auto možno dostať pokutu niekoľkonásobne vyššiu, ako by dotyčný zaplatil za povinnú poistku. Neuzatvoriť povinné zmluvné poistenie je krátkozraké.

Môže sa síce stať, že dlhodobo vodič nemá žiadnu nehodu, ak však nejakú spôsobí, prípadne ak doklad o zmluve nebude vedieť predložiť polícii pri rutinnej kontrole, môže ho to vyjsť draho, pretože jazda autom, ktoré nemá povinné zmluvné poistenie, sa považuje za priestupok.

Poistenie a doklady od poistenia kontroluje polícia. Vodičovi, ktorý si nesplnil zákonnú povinnosť a svoje vozidlo na PZP nepoistil, hrozí pokuta v rozsahu od 16,60 eura až do 3320 eur.

Ak nehodu spôsobí vinník bez poistenia, treba sa obrátiť na Slovenskú kanceláriu poisťovateľov. Pokiaľ je vinník známy, škodu preplatia z garančného fondu. Na trhu pôsobí nemálo poisťovateľských subjektov, a preto správny výber dôveryhodnej inštitúcie, ktorá klienta nesklame, je dôležitý.

V prvom rade treba sledovať, či daná spoločnosť má za sebou silného medzinárodného partnera, alebo je členom stabilnej nadnárodnej spoločnosti. Je to garancia toho, že v prípade akejkoľvek poistnej udalosti sa daná poisťovňa nebude zdráhať a hľadať rôzne kľučky ako poistné nevyplatiť.

Určite sa treba vyhnúť menším neznámym poisťovniam, ktoré pôsobia na trhu krátko a ponúkajú poistenia za podozrivo nízke ceny. Väčšinou je tam len slabá ochrana a v prípade škody sa poistné plnenie nemusí vyplatiť.

Daniela Šulcová z Komunálnej poisťovne radí: „Odporúčame aspoň zbežne si pozrieť výročnú správu, ktorú každá poisťovňa musí mať zverejnenú na svojej webovej stránke, kde sa okrem iného dozviete aj hospodárske výsledky firmy, akú širokú sieť má daná poisťovňa, počet obchodných miest, pobočiek, teda aká je dostupnosť firmy v prípade potreby. Nechať si poradiť od známych, aké majú skúsenosti s danou značkou, prístup obchodníka. Dôležité je detailné oboznámenie klienta s produktom, či vás upozorní na všetky výhody, ale aj riziká produktu, vhodnosť produktu pre vás a ponúkne na výber aj viac možností, z ktorých si klient vie vybrať."

Zdroj: TASR