​Rapid life vyšetruje polícia. Získajú klienti svoje peniaze?



Ako sme vás už v utorok informovali, košická poisťovňa Rapid life ide do konkurzu a svojich klientov už od januára tohto roka vôbec nevypláca. Môže za to najmä nezodpovedné hospodárenie s peniazmi. Podľa klientov konala Národná banka Slovenska vo veci poisťovne neskoro.

Na štvrtkovej tlačovej besede policajný prezident Tibor Gašpar informoval, že sa polícia momentálne zaoberá zaistenými dôkazmi, z ktorých bude zisťovať či naozaj išlo o trestný čin podvodu a sprenevery. V takom prípade budú vznesené obvinenia a začnú sa trestné stíhania. Okrem toho budú vyšetrovaniu podrobené aj podania samotnej poisťovne na Národnú banku Slovenska.

Ako uviedla nútená správkyňa poisťovne Irena Sopková, poisťovňa je v súčasnosti v platobnej neschopnosti. Zostatkový majetok spoločnosti predstavuje iba necelých 26-tisíc eur, pričom niektorí z klientov poisťovne majú nárok na vyplatenie oveľa vyšších súm, ako je súčasný majetok spoločnosti.

Právny zástupca Rapid life Martin Bezák uviedol, že poisťovňu nútená správkyňa a NBS osočujú: „Jediným účelom týchto tvrdení je snaha NBS zakryť fakt, že dôvodom nútenej správy nad poisťovňou je likvidácia pohľadávok na náhradu škody vo výške takmer 60 mil. eur, ktorú poisťovni spôsobila NBS.“ Bezák sa pritom odvoláva na právoplatné rozhodnutia súdov. O tom, kto urobil chybu a ako za to bude potrestaný, rozhodne polícia a ďalšie orgány, ktoré majú prípad na starosti.


Klienti však o svoje peniaze ešte môžu zabojovať. Nútená správkyňa má na vyhlásenie konkurzu 30 dní. Po jeho vyhlásení majú klienti 45 dní na to, aby doň zapísali svoje pohľadávky. Klient, ktorý sa o svoje peniaze nebude v konkurze uchádzať, ich už nebude môcť nikdy žiadať.


Ako to celé začalo?